Imagefilmen i al sin enkelhed

Imagefilm #1 og #2 er, som de enkle titler antyder, reklamefilm, der skal afspejle en kundes image. Og dette image afspejles gennem visualisering af én simpel idé. Udfordringen med en imagefilm er at indkredse og koncentrere modtagerens holdninger og følelser omkring kundens budskab.
En pige og et kamera. Det kan være idéen. Den første opgave er derfor at tage en beslutning om, hvordan man får publikum til at huske andet og mere end 'en pige'. En personlighed, en stemning og en bagvedliggende idé.

Nuancering

Med scenografien forsøgte vi derfor at skabe enkle fysiske rammer for de enkle budskaber, så det blev i de stilistiske valg omkring kameraindstillinger, klipning og musikkomponering, at vi kunne lege med nuanceringen af udtrykket. Herunder brugte vi bl.a. effekten af en tredobbelte kameraindstilling, der sammen med lyssætningen i den sollysforladte, underjordiske gang giver det støvede, halvtransparente look, som vi ønskede at ramme i begge film.

Image #1

I Image #1 var stikordet 'darlings'; det kan betegne en elegant og gådefuld skønhed, men også en elskværdig person. Ordet knytter sig ikke mindst til udtrykket "kill your darlings", der påpeger dilemmaet i at skulle fralægge sig en idé med stor affektionsværdi af hensyn til den overordnede sammenhæng.

Image #2

Image #2 skulle fungere som den første imagefilms modpol, men med udgangspunkt i det samme visuelle univers.
Stikordet var 'muscles'; målrettet bevægelse og fremdrift, råstyrke, kommerciel kraft og indflydelse.

Darlings & Muscles

Kunden til de to imagefilm er Darlings & Muscles. Filmene skulle altså være en visuel afspejling af idéen bag vores eget firma og navn - et afbalanceret tohovedet monster, der lever af samspillet mellem de kommercielle og de kunstneriske udfordringer.
'Darlings' repræsenterer således vores personlige aftryk og kunstneriske ambition, hvor vi nægter at "kill our darlings".
'Muscles' repræsenterer de kommercielle erfaringer og håndværksmæssige kompetencer, der lægger til grund for vores eksistens. 
For os kan de to ting hverken økonomisk eller kreativt eksistere uafhængigt.

PORTFOLIO:


Titel:
Image #1 & image #2
Genre:
Viral Reklamefilm
Produktionsår:
2011
Længde:
00.45 min.
Sprog:
engelsk
Distribution:
Internet
Format:
16:9 / HD


Instruktør:
Henrik Jensen
Art director:
Tobias Ambs-Thomsen
Producer:
Emil Dinsen
Indspilningsleder:
Martin Buhl Nielsen
Produktionsleder:
Emil Dinsen
Fotograf:
Christian Houge Laurse
alexander FOG
Klipper:
Henrik Jensen
Special effects:
Anton Melby Bak
Visuelle Effekter:
Henrik Jensen
Komponist:
martin buhl nielsen


Medvirkende:
Marc Duncan
Nikoline Kern